فواید سلامتی روغن زیتون مالشی "درمان بزرگ"
آخرین اخبار رسمی در حوزه رایانه و موبایل و خرید اینترنتی
فواید سلامتی روغن زیتون مالشی "درمان بزرگ"
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 14:39 | بازدید : 154 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

متخصصان پزشکی انتخاب EVOO از آخرین برداشت زیتون را به عنوان یک استراتژی برای به دست آوردن بالاترین کیفیت و بالاترین روغن فنلی توصیه می کنند. (در اینجا منبعی وجود دارد - تنها منبعی که ما از آن می دانیم - که به طور مستقل EVOO دارای گواهی آزمایشگاهی را طبق برنامه برداشت جهانی تهیه می کند.)

 

10 مزیت ثابت شده روغن زیتون فوق بکر برای سلامتی:

1. می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

دو قاشق غذاخوری EVOO در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را با بهبود سطح کلسترول روغن زیتون مالشی اصل رودبار خون کاهش دهد: کاهش کلسترول LDL ("بد") و افزایش کلسترول HDL ("خوب").

 

بیماری قلبی می تواند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد، اگرچه این خطر با افزایش سن افزایش می یابد. افزایش سطح چاقی در ایالات متحده و در سراسر جهان میانگین سن شروع عوامل خطر بیماری قلبی مانند تصلب شرایین ("سخت شدن شریان ها") را کاهش داده است که می تواند از دوران کودکی شروع شود.

 

2. می تواند به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند

چندین مطالعه نشان داده اند که EVOO به عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند. در یک مطالعه PREDIMED، گروهی از افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از روغن زیتون مصرف کردند، 40 درصد موارد کمتر دیابت را نسبت به گروه کنترل (که روغن زیتون مصرف نکردند) گزارش کردند. در مطالعه دیگری که افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت را ارزیابی کرد، دو قاشق غذاخوری EVOO در روز همراه با فیبر، میزان ناشتا بودن و 2 ساعت گلوکز (قند خون) را به سطوح طبیعی و غیر دیابتی کاهش داد.

 

3. ممکن است در برابر سرطان سینه محافظت کند

یک مطالعه طولانی مدت PREDIMED که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای غنی شده با EVOO (1 لیتر در هفته برای شرکت کنندگان و خانواده های آنها) به محافظت در برابر سرطان سینه کمک می کند. مصرف روغن زیتون با تراکم سینه ها نیز رابطه معکوس دارد: زنانی که مقادیر بیشتری روغن زیتون مصرف می کنند، کمتر احتمال دارد که تراکم سینه بالایی داشته باشند که یک عامل خطر برای سرطان سینه است.

 

4. کمک به کاهش وزن در بازماندگان سرطان سینه

در مطالعه‌ای بر روی بازماندگان سرطان سینه، زنانی که رژیم غذایی حاوی روغن زیتون و گیاهی (شامل 3 قاشق غذاخوری EVOO در روز) مصرف کردند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی کم‌چرب داشتند، وزن بیشتری از دست دادند. علاوه بر این، زنان شرکت کننده در این مطالعه اکثراً تصمیم گرفتند که رژیم غذایی روغن زیتون را برای 6 ماه پیگیری پس از مطالعه اولیه 8 هفته ای ادامه دهند.

 

5. می تواند فشار خون بالا و نیاز به داروهای ضد فشار خون را کاهش دهد

در یک مطالعه یک ساله روی افراد مبتلا به فشار خون بالا، افرادی که روغن زیتون مصرف می کردند فشار خون خود را به میزان قابل توجهی در مقایسه با افرادی که روغن آفتابگردان (که حاوی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه یا PUFA) مصرف می کردند، کاهش دادند. علاوه بر این، یک سوم از افراد گروه روغن زیتون به اندازه کافی کاهش فشار خون را تجربه کردند که توانستند داروهای ضد فشار خون را قطع کنند.

 

6. می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد

نشان داده شده است که اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) موجود در EVOO التهاب رگ های خونی و سایر عواملی که می توانند منجر به لخته شدن خون شوند را کاهش می دهند.

 

7. التهاب را کاهش می دهد

ترکیبات متعدد در EVOO دارای خواص ضد التهابی هستند - MUFA و همچنین فنل ها. بسیاری از شرایط پزشکی را می توان در التهاب مزمن ردیابی کرد

منبع


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 2703
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 74
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 286
:: بازدید سال : 1237
:: بازدید کلی : 2703